neděle 19. července 2009

OOPS design award - ocenění nejhoršího designu

OOPS design award oceňuje ty nejošklivější a nejbláznivější designerské výstřelky.
Jedním z letos nominovaných kusů nábytku je sofa Cipria - s velkou slávou představená na letošním Veletrhu nábytku v Miláně. Pohovka vypadá jako sešitá z růžových myších kožíšků a hrozně mi připomíná něco, co bylo módní kdysi v pravěku... asi v 80. letech minulého století. Nemám teď na mysli přehoz z leskyma, byl to nějaký kus oblečení... Nemůžu si vzpomenout. Patrně jsem tento (zajisté) úžasný oděv či doplněk neměla. Somráci ho určitě nenosili, spíš veksláci.:-)

obrázek Designguide

Svého zástupce v soutěži má dokonce i Česká Republika, v kategorii o nejpošetilejší produkt je nominováno houpací křeslo se zabudovanou LED lampou od pražského studia Novague. Houpáním se na křesle si člověk sám vyrábí energii potřebnou ke svícení. Je to pošetilé? Domnívala jsem se, že po západu slunce je nutné začít se intenzivně houpat, aby si člověk posvítil, ale asi ne. Energie se může ukládat do baterií a používat třeba k nabíjení mobilu. Já já bych dala křeslo přes den k dispozici tříleté dceři, ta by nadupala (nahoupala :-) baterku a večer bych si svítila na čtení... v klidu. Žádné houpání.
Apropo - tohle křeslo už jedno ocenění získalo - v soutěži při konferenci Green Gadgets, zaměřené na objevování nových technologií pro výrobu elektřiny.


obrázek Novague

3 komentáře:

  1. K tomu růžovému sofa - nepřipomíná Ti náhodou takové ty barevné plyšové kabáty a kabátky, co byly v časopise Dievča? ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. No mně to připadá takovou huňatou kouličkovou šálu, kterou mám ze sekáče - tudíž stáří těžko odhadnout :-)

    OdpovědětVymazat
  3. K tomu růžovému sofa - hned jsem si vzpomněla na huňaté zimní boty.

    OdpovědětVymazat